Opdracht aan de Donau

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Een ridder heeft zich in een bepaalde situatie aangesloten bij een paar andere ridders die tot taak hadden een paar boekrollen te beschermen die voor het échte Christendom van het allerhoogste belang zijn. Deze ridder is niet bepaald een held, hij haat oorlog en het zich in gevaar begeven.
Zelfs zijn recht op de familiebezittingen heeft hij opgegeven om maar een rustig bestaan te kunnen leiden.
Als de boekrollen echter in gevaar komen ontkomt hij er niet aan om een gevaarlijke tocht te ondernemen om de geschriften te gaan halen uit een gebied dat door de Turken is veroverd op de Christenen.
Hij ziet tijdens die tocht dat de Christenen heel vaak net zo min "christelijk" zijn als de islamieten.
De lezer wordt geconfronteerd met dapper gedrag en met angstig gedrag maar ook met de gangbare levensomstandigheden in die dagen van het jaar 1390.
Met veel doortastendheid, moet en het gebruiken van het verstand, wordt het doel uiteindelijk bereikt.

Geschiedenis & Politiek
Middeleeuwen (500-1500)