Oplossingen

Oplossingen

Gelezen 15 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 22 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Newsroom 1 Spots 1   Topics 0
‘Je bent een volwassen vrouw.’ Marja Pruis zegt het drie keer per dag tegen zichzelf.

Je zou denken dat het leven overzichtelijker wordt, met de jaren. Dat sommige antwoorden na verloop van tijd gewoon wel voor in de mond liggen. Hoe oud je bent. Wat je hebt geschreven, en waar het over gaat. Van wie je houdt, van wie minder. Dat het duidelijk is hoe je je moet voortbewegen. Hoe je orde schept in de chaos. Weet wat weg moet, en wat blijft. Dat je in staat bent korte metten te maken met je heerszucht, je arrogantie, je leugenachtigheid. En niet meer bang in het donker bent. De praktijk is dat iedere dag weer om oplossingen vraagt.
Al ruim tien jaar schrijft Marja Pruis voor De Groene Amsterdammer zeer geliefde stukken over het leven, zoekend naar een gebruiksaanwijzing. Voor Oplossingen zijn deze stukken aangevuld met nieuw materiaal en tot een doorlopend essayboek bewerkt.
Literaire non-fictie algemeen
Nijgh & Van Ditmar
12 maart 2019

Recensies

Marieke Scheers Hebban Recensent

Gevarieerde essaybundel

door: Marieke Scheers 2 reacties

Marja Pruis (1959) is schrijfster en redacteur bij de Groene Amsterdammer waar ze de boekenbijlage Dichters en Denkers samenstelt, en schrijft zelf over Nederlandse literatuur. Ook voor Linda magazine schrijft ze over boeken. Ze heeft diverse romans op haar naam staan die werden genomineerd voor De...