Oriana een vrouw
  Lees een fragment

Oriana, een vrouw

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Over een moedige en onvergetelijke vrouw die vocht voor vrijheid, erkenning en roem

Als iemand een pionier in de journalistiek genoemd mag worden, dan is het Oriana Fallaci (1929-2006): de tegendraadse journalist, auteur en opiniemaker die met haar onversneden directheid internationale bekendheid verwierf. Waar kwam deze spraakmakende vrouw vandaan, en wat lag er ten grondslag aan haar ambitie?

ORIANA, EEN VROUW is de geautoriseerde biografie van deze geduchte persoonlijkheid die vanuit een arm, socialistisch gezin in Florence haar weg naar de top van het internationale politieke journaille vocht. Op veertienjarige leeftijd sloot ze zich aan bij het verzet. Sindsdien zou haar leven voor haar altijd een strijd blijven: haar drang naar vrijheid werd haar belangrijkste drijfveer. Haar volwassen jaren waren turbulent, vanaf haar eerste baan in de journalistiek tot de vele bestsellers die zij schreef, waaronder EEN MAN. Ook haar liefdesleven was niet zonder drama en verdriet, waaruit Fallaci inspiratie putte voor haar romans en de ambitie voor een feministisch en hardwerkend bestaan.

Literaire non-fictie algemeen
Oorspronkelijke titel
Oriana, una donna
Xander Uitgevers B.V.
15 oktober 2014
16 februari 2015

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Reacties op: Oriana, een vrouw