Orsenna Eterna

Orsenna Eterna

Rank 2702 Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 1 Recensies 1
Thrillers & Spanning Artikelen 1   Topics 0
DE GESCHIEDENIS ZOALS ZE HAD KUNNEN ZIJN, MAAR NOOIT IS GEWORDEN.

In de stad Orsenna steelt de jonge Michaelmas Sabon een boek. Zijn opdrachtgever, de verzamelaar en heler Dom Bacilus, wordt als gevolg van die inbraak vermoord, maar het boek bevindt zich ondertussen al op een veilige plaats die alleen Sabon kent. Hij moet nu echter vluchten voor de Jezuïeten, wiens bibliotheek hij zo brutaal schond, terwijl ook detectives van de Questura, de elite-politie van de stad, achter hem aan zitten.

Dit vluchten komt hem slecht uit: hij heeft zijn zinnen gezet op de hand (en de rest van het lichaam) van Aliette d'Espis Venezo, enige dochter van een van de machtigste families van de stad. Het is zijn lot om met haar te trouwen - zo heeft hij zich voorgenomen. Dat lot heeft echter een paar onaangename verrassingen voor hem in petto.

Wanneer Sabon er in slaagt tot het Palazzo Venezo door te dringen, zet hij een reeks gebeurtenissen in gang die niet alleen zijn toekomst zullen bepalen, maar ook die van een machtige familie, betrokken bij wel erg onfrisse praktijken.

In deze semi-historische thriller wordt Orsenna beschreven als het Barcelona van Ruiz Zafon: een door verhalen en mythes beheerste stad, waar gewone mensen gedreven worden door buitengewone verlangens en noden.
Thrillers & Spanning , Sciencefiction & Fantasy
Zilverspoor
30 november 2015

Lezersrecensies (1)

Legenden van Orsenna?

door: Van78 1 like
Orsenna is voor Eekhaut lange tijd de fictieve stad waar hij naartoe ging om verhalen in de fantastische traditie te vertellen. Het is bekend dat hij geen fan is van heroic fantasy en dergelijke, niet van Tolkien of GRRMartin, maar wel van auteurs zoals M. John Harrison, de Britse auteur die als...