Over tijd en water

In de komende honderd jaar zal het water op aarde een fundamentele verandering ondergaan. Gletsjers smelten, de zeespiegel stijgt, de pH-waarde van de oceanen wordt hoger dan in de afgelopen 30 miljoen jaar, patronen van regen- en sneeuwval worden significant anders. Deze veranderingen zijn ingewikkelder
dan onze geest kan bevatten, groter dan al onze ervaringen tot nu toe, groter dan de taal. Hoe kun je zoiets in woorden vatten?
Andri Snær Magnason, een van IJslands grootste schrijvers, kiest een zowel een persoonlijke als een wetenschappelijke benadering. Kennis over het klimaat verweeft hij met oeroude legendes, verhalen over zijn voorouders en interviews met de dalai lama. Dit boek is een reisverslag, een geschiedenis van de wereld, en een oefening in het denken aan toekomstige generaties.

Is Over tijd en water het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Over tijd en water