Paarse harten

Paarse harten

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 2
Net wanneer Angela een vernieuwde draai aan haar leven probeert te geven en al haar energie wil gaan investeren in haar relatie met haar echtgenoot Patrick, gaat het slecht met de gezondheid van haar moeder, die haar grootste steun en toeverlaat is.

Ze beschouwt het als haar verantwoordelijkheid om alle ballen zo goed mogelijk hoog te houden binnen haar gezin en haar leven. Wanneer haar puberende zoon zich steeds meer tegen haar keert, verdwijnt haar geduld en haar vertrouwen in de toekomst langzaam maar zeker.

Als haar stervende moeder haar ook nog eens een groot geheim vertelt, lijkt het plotseling alsof haar hele leven uit alleen maar leugens bestaat.

Op zoek naar de waarheid ondervindt ze gevolgen die niet te overzien zijn en wordt het moeten loslaten van haar gezin meer dan ooit en op een bloedstollende manier op de proef gesteld.

Schrijfster Mary van Duuren, geboren in 1963 te Breda, laat zich in haar boeken vaak inspireren door haar eigen leven en de daarbij behorende persoonlijke ontwikkeling.

Dit vierde boek uit haar hand, ‘PAARSE HARTEN’, is haar tweede roman. Hierin neemt ze de lezer mee naar een wereld die eigenlijk niemand kent.

Eerder verschenen boeken:
Twee Ons Geluk (2017)
Tussen rust en ruis (2018)

De schittering in de diepte (2018)
ADOREMI
16 maart 2020

Recensies

Liefde, geloof en hoop in een roman met spanning en diepgang

door: Lilian Brugel 1 like
Dit is de tweede keer dat ik het boek mag lezen, de eerste keer was het nog een manuscript en nu had ik het definitieve exemplaar in handen. Heerlijk gevoel om een manuscript tot leven te zien komen, zeker in deze rare tijden met het rondzwervende corona virus. De boeklancering, die in het klooster...

Paarse harten: fijne combinatie van liefde en spanning

door: Hanneke Tinor-Centi 1 like
De hoofdrol in Paarse harten is weggelegd voor Angela. Zij is getrouwd met Patrick en samen hebben zij twee kinderen, Jens en Eva. Het huwelijk van Patrick en Angela verkeert in zwaar weer en daar reageren de kinderen heel divers op. Angela besluit dat ze voor haar huwelijk wil vechten en haar...