Particuliere initiatieven in ontwikkelingssamenwerking

Burgers besluiten soms zelf projecten op te zetten in ontwikkelingslanden in plaats van geld te geven aan gevestigde goede doelen. Kleinschalige charitatieve initiatieven van burgers zijn steeds zichtbaarder geworden in de Nederlandse ontwikkelingssamenwerking. Ze passen in een trend van eigen initiatief in de civil society, die zich voordoet op meer terreinen. In dit rapport beschrijven we de kenmerken van Particuliere Initiatieven in de ontwikkelingssamenwerking. We brengen hun opkomst ook in verband met de groei van nieuwe verbanden in andere delen van de civil society, zoals buurtinitiatieven en recreatieve informele groepen. Hoe zien Particuliere Initiatieven in de ontwikkelingssamenwerking eruit? Waar houden ze zich mee bezig? Waar komt de trend van het door burgers zelf georganiseerde engagement vandaan? En welke gevolgen kan dit hebben voor de Nederlandse samenleving?

Is Particuliere initiatieven in ontwikkelingssamenwerking het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Particuliere initiatieven in ontwikkelingssamenwerking