Patronen doorbreken

Patronen doorbreken

Gelezen 27 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 41 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0
Maak je steeds weer dezelfde fouten in het leven, terwijl je je hebt voorgenomen om een volgende keer anders te reageren? Vertoont je gedrag hardnekkige patronen, die je zeer tegen je zin niet eenvoudig kunt doorbreken? In dat geval helpt schematherapie je verder.
Schematherapie leert je om de oorsprong van je gedragspatronen te doorgronden, hun invloed op je alledaagse leven te onderzoeken en jezelf zodanig te veranderen dat je je beter gaat voelen en beter voor jezelf kunt zorgen en opkomen.
Aan de hand van vele voorbeelden en online beschikbare invuloefeningen maakt Patronen doorbreken duidelijk hoe patronen van gedrag, gedachten en gevoelens zijn ontstaan en hoe je die kunt veranderen.
Hannie van Genderen is klinisch psycholoog en coördinator research, development & education bij de RIAGG Maastricht. Gitta Jacob en Laura Seebauer zijn beiden als psychotherapeut verbonden aan de universiteit van Freiburg, Duitsland.
Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen