Peen & ui

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair Artikelen 1   Topics 0
Peen & Ui is het ultieme boek over de oervaderlandse hutspot. Herman den Blijker kookt meer dan 60 bijzondere gerechten met peen en ui. Daarnaast geeft Peen & Ui antwoord op klemmende hutspotvragen, maar roept er ook velen op. Is het waar dat een Friezin de hutspot bedacht? Of was het toch een Leidenaar? Waarom duikt de hutspot op in het diepe zuiden van Frankrijk? Is de hutspotclaim van de Belgen terecht? Verbaas je over de ontspoorde bemanning op een VOC-schip, leef mee met een hobbykok die tijdens het kookprogramma ‘Heibel om de hutspot’ de weg kwijtraakt. Dit boek ontvouwt voor de lezer die van koken houdt de rijke wereld van de peen en de ui. Van Zierikzee tot Batavia, van het Bildt tot Den Haag, van Rotterdam tot Leiden, van de Provence tot Willemstad: overal drukt de hutspot een stempel op het dagelijkse leven van mensen die meer met elkaar gemeen hebben dan hun liefde voor de peen en de ui.
Herman den Blijker biedt naast bijzondere hutspothappen ook nationale en internationale gerechten waar in ieder geval penen en uien zijn verwerkt. De smaakvariatie is groot, met Peen & Ui zet je elke keer weer een verrassend gerecht op tafel.

Culinair
Eten en drinken algemeen