Zilver Pockets Pentito

VN:

Pentito

Gelezen 45 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 22 Favoriet 3 Recensies 2
Thrillers & Spanning Artikelen 6 Lijsten 2   Topics 0

In Italië is een jongen van dertien getuige van de moord op zijn hele familie. Door te vluchten en onder te duiken weet alleen hij de massale oorlog tussen de clans te overleven. Als hij ouder wordt, beseft hij dat zijn vader, de 'schatbewaarder' van de maffia, de bewijzen in handen had waarmee hij de connectie tussen de Italiaanse maffia en de politiek kon aantonen. Nu, jaren later, denken zijn vijanden dat de jongen dood is, maar leeft hij onder een valse naam in Nederland.

Rechercheur Bobby Meere, moeizaam herstellend van een schotwond, is gedwongen zakkenrollers en winkeldieven te verhoren, tot hij weer sterk genoeg is voor het echte werk. Als hij een Italiaanse kruimeldief moet verhoren, verwacht hij gewoon op tijd naar huis te gaan. Maar de zaken lopen anders die dag.

De Italiaan, Giovanni La Rocca, raakt in paniek als hij merkt dat Bobby Meere hem, via de vreemdelingendienst, wil laten uitzetten naar Italië. Gedwongen terugkeer naar Napels is hetzelfde als de doodstraf, bezweert hij hem. Hij biedt Bobby informatie aan in ruil voor verblijf in Nederland.

La Rocca weet alles over de maffia in Italië, Nederland en Duitsland, zijn familie was een van de grootste maffia-families van Italië. Giovanni beweert over voldoende bewijzen te beschikken om de corruptie in de hoogste politieke kringen te kunnen aanpakken en onthult de verblijfplaats van een ontvoerde politicus. Als Bobby de informatie doorgeeft aan Interpol Rome gaan alle alarmbellen rinkelen. Maar niet alleen bij Interpol Rome: de maffia is nu ook op de hoogte van het bestaan van een gevaarlijke pentito, een spijtoptant. En ook Bobby is zijn leven niet langer zeker?

Thriller
Pockets spanning
Lebowski
28 november 2007
07 september 2012

Kees de Bree Hebban Recensent

Napolitaanse comorra in Amsterdam

door: Kees de Bree 1 like
De omslag van het boek Pentito is in louter grijstinten uitgevoerd. Op een kale stoel zit een man met ontbloot bovenlijf. Zijn handen zijn met ruw touw achter zijn rug gebonden. Aan het plafond gloeit slechts een kale lamp. Het hoofd van de man is onzichtbaar, murw, voorover hangend. Hier is...

Reacties op: Pentito