Pieps en Peter moeten alles achterlaten in de oorlog

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Op een avond in 1944, als het dorp waar de familie Van den Burg woont precies in de vuurlinie van Operatie Market Garden komt te liggen, moeten Peter, zijn broertjes en zusjes en alle mensen uit het dorp een veilig heenkomen zoeken in zuidelijker gelegen gebieden. Niet alleen Peters moeder blijft achter – zij is arts en moet blijven om de zieken en gewonden te verzorgen – maar ook Pieps, de poes van Peter.
Pieps is in de chaos van de bombardementen en beschietingen weggevlucht.
Peter maakt zich grote zorgen om zijn moeder en om Pieps.
Een half jaar eerder is Peters vader, die voorheen de huisarts van het dorp was, verongelukt terwijl hij over de onverlichte wegen een patiënt moest bezoeken. In deze verdrietige periode vindt Peter troost bij Pieps. En nu is zijn poes alleen achtergebleven in het dorp, temidden van hevige gevechten.
Het duurt maanden voordat de Duitsers worden verslagen.
Al die tijd kan Peter niet naar huis en verblijven de kinderen Van den Burg op tijdelijke adressen.
En Pieps moet al die tijd zien te overleven in de Betuwe temidden van de veldslagen tussen de Engelsen en de Duitsers...

Uitgeverij STILI NOVI
01 januari 2020

Reacties op: Pieps en Peter moeten alles achterlaten in de oorlog