Plan F

Plan F

‘Een wijde blik verruimt het denken.’ Met die gedachte stapt Joris Meersschaert samen met zijn vrouw Carolien en zijn drie jonge kinderen Fons (8), Gust (6) en Gaston (2) in februari 2020 op het vliegtuig naar Maleisië. Ook Thailand, Vietnam, Indonesië en Australië staan op het programma. Zes maanden weg uit het gekende leven van alledag. Tijd voor elkaar, tijd voor het leven, tijd om samen oprecht verwonderd te kunnen zijn.
Een maand lang werkt dit goed uitgekiende plan uitstekend, maar dan gaat de wereld onherroepelijk op slot. Toch zetten Joris en zijn gezin door.
Plan F beschrijft hun tocht doorheen uiteindelijk twaalf verschillende landen, waarbij hoop en wanhoop, blijdschap en treurnis, geluk en ongeluk, onweer en hittegolven elkaar afwisselen. Plan A vervelt tot Plan F. Onderweg zoekt en vindt de auteur verbinding met zijn gezin, raakt die soms weer kwijt en deelt hij zijn herkenbare gedachten, verlangens en twijfels over de mooie en minder mooie aspecten van reizen met jonge kinderen.
Dit boek is een ode aan onderweg zijn en het gezinsleven in al zijn facetten. Soms hilarisch, soms schrijnend, maar altijd met een positieve boodschap. Soms plan F*ck, meestal plan Fantastisch, maar bovenal plan Familie.

Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen