Pleinburgers

De laatste jaren zien we steeds vaker mensen die op het centrale plein van hun stad of land bijeenkomen om politieke besluiten en toestanden te betwisten. In Bangkok, Kiev of Istanbul zijn de pleinen het toneel geworden van burgers die zich verzetten tegen democratisch genomen besluiten.

Met welk recht doen ze dat? Is het niet voldoende dat in een democratie regeringen weggestemd kunnen worden? En als de bijeenkomsten aanhouden: hoe gaan burgers en autoriteiten met elkaar om? Hoe kunnen ze voldoende vertrouwen vinden om afspraken te maken? Op welke wijze kan aan de bijeenkomsten een einde worden gemaakt?

PLEINBURGERS is een fascinerende verkenning van een nieuw fenomeen door een vooraanstaand politiek filosoof. Een eerste antwoord op vragen die voor een vitale democratie van cruciaal belang zijn.

Is Pleinburgers het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Pleinburgers