Plot 1982

PETER SMIT
JAN GERHARD TOONDER
AB VISSER
THOMAS WINTNER

Het vierde nummer van PLOT, periodiek voor misdaad, horror en SF, is verschenen. Dit is dunkt ons het bewijs dat de vorige drie nummers aan- sloegen bij het publiek dat in dit sub-genre van de officiële literatuur geïnteresseerd is.

PLOT is als letterkundig jaar- boek een unicum tussen het slordige dozijn gelijksoortige werken van de officiële literatuur, want PLOT mag dan een bescheiden sector van de literatuur vertegenwoordigen, in zijn genre beoogt deze periodiek het beste te brengen wat er in ons land wordt geschreven. Dat wij daar telkens toch weer min of meer in slagen stemt ons hoopvol voor de uiteindelijke vestiging van een traditie, hoe bescheiden ook, voor een bescheiden taalgebied.
Ons devies is het brengen van spannende verhalen maar
dan wel van kwaliteit. Daartoe blijft de steun van lezers en auteurs onontbeerlijk.

Naast bekende auteurs als Jef Geeraerts, Jan Gerhard Toonder, Manuel van Loggem en redacteur Ab Visser werkten aan dit nummer enkele debutanten mee. PLOT immers wil ook een forum zijn voor nieuw talent, dat uiteraard niet per se jong talent hoeft te zijn. De vaste afnemers van PLOT zullen met dit nieuwe nummer hun verzameling korte verhalen op waardige wijze kunnen uitbreiden.

Is Plot 1982 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Plot 1982