Pol de muis is bang en dat is heel gewoon

Deze dialoog tussen een bang muis en een kind is geschreven door Gode - Liva Uleners, een bekende jeugdauteur, later ook bekende therapeute.
Dit boek, waarvan de eerste versie dateert uit 1980, symboliseert zowat haar volledige oeuvre. Hierin staan de gevoelens van het kind altijd central. Het is haar thema en haar verdienste het kind altijd central. Het is haar thema en haar verdienste het gekwetste kind, dat zich in elk van ons bevindt, bespreekbaar te maken. Ze deed dit heel haar laven lang, altijd en overall. Ze overleed onverwacht in 2003. Gode - Liva Uleners liet een rijk en zeer gevarieerd oeuvre na.
Gorik Lindemans is beeldend kunstenaar en tekende 'Pol de muis is bang ' in 1980. Later maakt hij vooral furore als eigenzinnig grafisch ontwerper.
Via zijn grappige, rake tekeningen identificeren zowel kinderen als ouders zich makkelijk met de vele gemodswisselingen van Pol, de muis.

Is Pol de muis is bang en dat is heel gewoon het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Pol de muis is bang en dat is heel gewoon