Polvo & Pato

Polvo & Pato

Culinair   Topics 0

Portugal is de nieuwe hotspot van Zuid-Europa. Het land is populair onder liefhebbers van cultuur en lekker eten. Van de wijnhuizen in de Alentejo en Douro-vallei tot de sterrenzaken van Porto, Lissabon en de Algarve: de Portugese gastronomie beleeft gouden tijden. Een nieuwe generatie chefs maakt indruk met moderne versies van klassieke gerechten. Zo voorzien zij de rijke culinaire traditie van Portugal van nieuwe glans.

In Polvo & Pato duikt auteur en fotograaf Jeroen Jansen in de Portugese foodscene. Zijn boek leest als een culinaire road trip langs de beste restaurants, wijnhuizen, markten en meer. Polvo & Pato gaat over de smaakmakers van het land, verhaalt over unieke producten, tipt over de lekkerste adressen en staat vol recepten van bekende Portugese chefs. Daarmee is het zowel interessant voor vakantiegangers en liefhebbers van het Iberische leven als voor hobbykoks.

Culinair
Fontaine uitgevers