Power of rock

Danny Kegel (1972) is een talentvolle drummer, maar hij raakt steeds zwaarder verslaafd aan drugs. De problemen in zijn leven stapelen zich op en Danny wordt een gevangene in zijn eigen hoofd. Dan krijgt hij de mogelijkheid om met een drugstransport een nieuwe start te maken. Hij viert zijn vakantie in Peru en wil terugvliegen met een tas vol coke, maar wordt op het vliegveld gearresteerd. Zijn leven verandert volledig. Wat volgt is het bizarre verslag van een periode van tien jaar in drie verschillende gevangenissen. Het leven in de gevangenis is zwaar en drugs is volop verkrijgbaar. Toch ontdekt Danny uiteindelijk dat drugs hem niet meer helpen. Hij gaat beter voor zichzelf zorgen en begint te luisteren naar zijn eigen intuïtie. Hij grijpt de kans om weer muziek te gaan maken, ook al zit hij vast. Door loyaal te blijven aan zichzelf en de muziek lukt het hem om de hel van de gevangenisstraf te doorstaan en terug in Nederland een nieuw leven op te bouwen.

Waargebeurde verhalen
Brave New Books