Praktische terrariumwijzer

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Het boekje is gewijd aan aqua-terraria. In zijn voorwoord vertelt de auteur, die zelf veel ervaring heeft in de terrariumhobby, hoe men op een verantwoorde wijze een minibiotoop kan maken en onderhouden. Hij richt zich daarbij op zowel de beginner als de meer gevorderde terrariumliefhebber. Op een praktische en aanschouwelijke wijze geeft hij adviezen over de bouw van een paludarium. Een eenvoudige opzet voor de beginner, een meer bewerkelijke constructie voor de wat doorgewinterde doe-het-zelver. In beide gevallen gaat het om een onderkomen waarbij de dieren en planten goed tot hun recht kunnen komen. De auteur geeft daarbij allerlei praktische tips en doet vele technische oplossingen aan de hand. Hoewel niet uitputtend, geeft dit boekje inzicht in de te houden reptielen en amfibieen, met daarbij hun specifieke eisen ten aanzien van licht, temperatuur en voedsel. Voor het kweken en verzamelen van voedseldieren geeft de auteur diverse tips. Een eenvoudig maar goed verzorgd boekje met verrassend veel waardevolle informatie voor de beginnende en gevorderde paludarium- of aqua-terrariumliefhebber.

Welzo Media Productions bv
13 februari 2020