Praten met je tiener

Tieners communiceren veel met elkaar, maar niet altijd evenveel met ons, de volwassenen die hen begeleiden. Hoe kunnen we dan het beste omgaan met hen? De vraag 'waarom' tieners doen wat ze doen leidt vaak tot conflicten en nukkig gedrag. En tot standaardantwoorden als: daarom!
Dit originele communicatieboek volgt bewust een ander spoor. Het laat zien dat je meer succes boekt met een duidelijke, betrokken praatstijl. Wie daarbij gezonde grenzen durft te stellen en ondubbelzinnige verwachtingen durft te creëren, kot tot een betere sfeer thuis. De stap van discussiëren naar onderhandelen levert een duidelijke win - winsituatie op, en zorgt voor realisitsch ouderschap.

Is Praten met je tiener het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Praten met je tiener