Probeer het mortuarium

VN:

Probeer het mortuarium

Gelezen 23 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 16 Favoriet 0 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 2   Topics 0

Eva Maria Staal heeft wat je noemt een interessante baan. Ze is wapenhandelaar. Haar werkterrein beslaat alle oorlogsgebieden ter wereld. Ze sluit deals met wapenbaronnen, krijgsheren en corrupte generaals. In haar handtas zit een Glock 21. Ze handelt in de dood, maar hoopt dat ze levens redt. Ze zegt: zonder wapens wordt iedereen slachtoffer.

Met haar baas Jimmy Liu leeft Eva Maria op de grens van goed en kwaad. Ze kunnen niet zonder elkaar. Zelfs Eva Maria's geliefde, Martin, lukt het niet hen uiteen te drijven.
Op een dag stapt ze uit de business. Ze trouwt met Martin en krijgt een dochter. Het leven lijkt vredig en normaal, maar tien jaar later, tijdens een verhuizing, wordt ze bestormd door herinneringen aan Jimmy Liu. Eva Maria Staal moet de waarheid onder ogen zien. Over hem. Over zichzelf. Over de liefde. Over de dood.

Nieuw Amsterdam
24 januari 2007