Problemen laten bij wie ze horen

Nooit meer de wereld op je schouders met deze everseller in een nieuw jasje.

Dagelijks horen we van vrienden, familie, collega’s en geliefden waar ze tegenaan lopen of mee worstelen. Met als resultaat dat we ons enorm verantwoordelijk gaan voelen en we onze dierbaren zo snel mogelijk willen helpen. Maar… dit gaat vaak ten koste van jezelf.

Gary en Joy Lundberg zijn ervan overtuigd dat het beter is deze last niet op je schouders te nemen. Zij laten zien hoe je in moeilijke situaties helderheid en luchtigheid kunt brengen. Door de vaste patronen van zogenaamde ‘klaaggesprekken’ te doorgronden, leer je al snel hoe je anderen kunt helpen door begrijpend te luisteren. En door hen de ruimte te geven zélf hun problemen op te lossen, zal je eigen leven vrolijker, lichter en plezieriger worden.

• Praktische handvatten voor iedereen

• Helpen zonder jezelf te verliezen

Gary Lundberg heeft een praktijk in realtie- en familietherapie. Zijn lezingen en boek zijn doorspekt van wijsheid, ervaring en humor. Joy Lundberg is (tekst)schrijver, spreker en dichter. Ze schreef diverse tijdschriftartikelen en gedichten, songteksten en scripts voor radio- en tv-programma's.

Reacties van lezers:

'Topboek. Had ik twintig jaar eerder willen lezen.'

'De titel van het boek verraadt het al, toepassingsgericht boek met handige tips.'

'Een eye-opener.'

'Iedereen zou dit moeten lezen.'

Is Problemen laten bij wie ze horen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Problemen laten bij wie ze horen