Proeftijd

Proeftijd

Zeven jonge schrijvers. En zeven kenmerkende Eindhovense bedrijven. Wat gebeurt er als je die combineert? Als je literaire talenten in dienst neemt? En ze loslaat op een nieuwe werkvloer? Neerzet bij de koffieautomaat? Met de directeur laat wandelen? In Eindhoven laat dolen? Dan krijg je zeven unieke ervaringen. En zeven korte verhalen. Die gebundeld zijn in dit boek.

Deze korte verhalenbundel slaat een brug binnen het Brabantse landschap. Twee groeiende velden worden met elkaar verbonden. Het innovatieve bedrijfsleven én jong literair talent. Tilt zocht creatieve bedrijven en enthousiaste auteurs om samen aan het werk te gaan. Om elkaar beter te leren kennen. En om van elkaar te leren.

Onias Landveld, Sandro van der Leeuw, Frederique Luijten, Sholeh Rezazadeh, Vere Verheecke, Eline van Wieren en Anneke van Wolfswinkel gingen in tijdelijke dienst bij Philips, Gemeente Eindhoven, Diederendirrix, ASML, Van Abbemuseum, Muziekgebouw Eindhoven en High Tech Campus.

Literaire non-fictie algemeen
lecturis