Profileer jezelf als sociaal werker

Profileer jezelf als sociaal werker

Lijsten 1   Topics 0
Sociaal werkers zijn bevlogen professionals. Hun werk heeft grote waarde voor de individuen, groepen, buurten en organisaties waarmee ze werken en daarmee voor de samenleving als geheel. Laten zien en vertellen wat deze waarde is, wat zij als professionals kunnen betekenen voor diverse samenwerkingspartners, is van groot belang. Profileer jezelf als sociaal werker helpt hen overtuigend te verwoorden waar ze voor staan, waar ze goed in zijn, wat ze doen en wat de impact daarvan is.

Profileer jezelf als sociaal werker wisselt theorie af met inspirerende praktijkvoorbeelden. Door het boek heen zijn persoonlijke verhalen van sociaal professionals opgenomen. Zij vertellen hoe zij zich (hebben leren) profileren en zij geven adviezen en praktische tips. De auteurs beschrijven hoe je stap voor stap bouwt aan een authentiek, persoonlijk en pakkend profileringsverhaal over jezelf als sociaal werker. Ook geven zij aan hoe je dat verhaal in diverse contexten kunt presenteren. Zij bespreken daarbij een groot aantal online en offline middelen die je kunt toepassen.

De bijbehorende website biedt aanvullend studiemateriaal in de vorm van opdrachten, reflectievragen en tips voor verdere verdieping en inspiratie.

Dit boek is geschreven voor studenten van hbo-opleidingen Social Work en Pedagogiek en voor professionals in het sociale domein.

Het belang van ‘leren profileren’ binnen sociale opleidingen neemt toe. Profileer jezelf als sociaal werker is geschikt voor scholing in het kader van presenteren, professionele ontwikkeling en studieloopbaanbegeleiding.

Petra Verhagen is auteur van diverse studieboeken en was docent bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Marion van de Wijdeven werkt als onderwijskundig adviseur en beleidsmedewerker bij dezelfde hogeschool.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Coutinho B.V.
20 maart 2020
20 maart 2020

Reacties op: Profileer jezelf als sociaal werker