Puja's

Het boek begint met een uitleg over wat puja betekent en wat vanuit de beleving van een puja met gebed bedoeld wordt. In dit eerste deel van het in twee delen uitgebrachte boek over Puja’s worden thema’s behandeld zoals devotie, relatie met de ziel, inbedding en de verbinding tussen spiritualiteit en seksualiteit voordat de eerste zes, van de twaalf door Anandajay gemaakte puja’s, en hun mantra’s, gebaren en energiestromingen, één voor één worden beschreven. Puja’s zijn in wezen allemaal meditatieve oefeningen, waarin je op muziek, met handgebaren op mantra’s uitdrukking geeft aan je dankbaarheid voor alles wat je aan beleving van je ziel of je spirituele existentie ontleent. Verder wordt in dit boek diepgaand ingegaan op de betekenis, waarde en achterliggende psychologische inzichten van de puja’s en hun mantra’s. Alle gebaren en de daarmee samengaande energetische werkingen zijn in het boek voorzien van verfijnde tekeningen van de hand van Willemien Min. Ook wordt er op de specifieke muziek- en gebedsbeleving van elke puja ingegaan. De diepgaande, menselijke waarden van de gebeden die dit boek aanreikt, verbinden je weer met de levenskracht en volheid van je innerlijk.

Religie & Spiritualiteit
Oosterse filosofie
Oosterse oefeningen (yoga, tai-chi e.d.)
Brave New Books
01 oktober 2017