Purigado

Purigado

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Purigado is een autobiografische parabel over de universele tocht die wij allemaal maken: de ontdekkingsreis terug naar ons werkelijke zelf. Daarom zijn alle benamingen ontleend aan het Esperanto, de universele taal.
De hoofdpersoon, Eniru, voelt zich verloren in de wereld der dingen. Zij ziet ruimer, voelt dieper en kan letterlijk niet aarden.
In haar jonge jaren zijn misbruik, geweld en ontkenning de thema’s die haar lijken te vormen. De enige bij wie Eniru begrip en een breder perspectief lijkt te vinden is de raadselachtige Koncio die voor anderen niet zichtbaar is. Dankzij zijn inspiratie en haar herinneringen aan en ervaringen met heelheid gaat ze op zoek naar bevrijding.
Samen zorgen zij dat Eniru uiteindelijk zichzelf volledig ziet zodat zij eindelijk haar binnen- en buitenwereld verenigen kan. Ze ontdekt wie Koncio werkelijk is, maar ontmoet ze ook degene die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt. Degene die achter alles zit...
Lilian Kars is geboren in 1959. Als gnosticus, die gelooft dat een ieder de waarheid in zichzelf draagt, is zij naast schrijver een leraar in afleren, ontmantelen ontmantelen en herinneren. Ze doet dit in workshops, lezingen en gesprekken.

Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit