Reddende engel

AD:
Telegraaf:

Reddende engel

Gelezen 323 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 145 Favoriet 12 Recensies 20
Literatuur & Romans Artikelen 4 Newsroom 1 Lijsten 4 Spots 4   Topics 0   Leesclub

Ik had in Alicia’s bed geslapen, ik had in haar gebarsten spiegel gekeken. Er bestond vast wel een naargeestig sprookje waarin het niet goed met je afliep als je dat deed.

Een jonge vrouw komt door een noodlottig ongeval op een boerderij om het leven. Twee jaar later arriveert een andere vrouw, de verteller van dit verhaal, op de plek des onheils. Terwijl zij onbedoeld allerhande geheimen ontrafelt, wordt haar eigen leven er niet zekerder op.

In haar twintigste roman keert Renate Dorrestein terug naar de door haar geliefde gothic novel. Hella S. Haasse schreef daarover: ‘Het zijn historisch gezien niet de minst begaafden onder de romancières geweest die in het “gotieke” verhaal de vorm bij uitstek gevonden hebben om haar onbehagen te verwoorden. Ik geloof dat de queeste naar de eigen identiteit de kern vormt van al Renate Dorresteins romans.’
Reddende engel is een spannende psychologische roman over naastenliefde, eigenbelang en het verlangen ergens bij te horen.

Podium b.v. Uitgeverij
04 september 2017
10 januari 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Karine Tamvijg

Je bent altijd wel ergens schuldig aan

door: Helena van Dijk 1 like

Reddende engel, de twintigste roman van Renate Dorrestein (1954), is geschreven in het genre van de gothic novel, een genre dat ontstaan is in de achttiende eeuw in Engeland. Al sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw schrijft Dorrestein met grote regelmaat boeken, waarin typisch gotische thema’s...

Reacties op: Reddende engel