Penvriendin in China

Op uitnodiging van schrijversvereniging PEN begint Renate Dorrestein een correspondentie met de dissidente Chinese schrijfster Liu Di. Het doel: laten zien wat censuur betekent voor het alledaagse leven van de Chinese schrijvers die erdoor getroffen worden. Vol goede moed en enigszins naïef begint Dorrestein aan het gesprek… maar dat verloopt minder vlotjes dan verwacht.

Penvriendin in China is het verslag van een maanden durend, uiterst wonderlijke gesprek tussen een Nederlandse schrijfster uit Aerdenhout, ‘een compleet witte en geprivilegieerde enclave’, en een jonge sciencefiction auteur die antwoordt ‘als een Chinese basisscholier die huiswerk maakt: ik wil het niet doen maar het moet.’

Penvriendin in China is een coproductie van Wordt Vervolgd en Uitgeverij Fosfor

Is Penvriendin in China het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Penvriendin in China