Laat me niet alleen

Waarom vertikken wij het om op de traditionele manier oud te worden? Die vraag stelt Renate Dorrestein, de schrijver van het Boekenweekessay. Als geen ander weet zij feilloos de maatschappelijke tendensen te fileren. Te beginnen met het gedrag van de ouderen of de toekomstige ouderen zelf. Want zo meteen zijn de babyboomers aan de beurt. De mensen die van harte meezongen met Koot & De Bie: ''Ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen staan alleen maar in de weg.''

Haar essay toont de actualiteit: het onvermogen gracieus oud te worden. Maar het is geen larmoyant verhaal geworden. Daarvoor is Dorrestein te scherp, te humoristisch. Humor die onder meer uitdrukking vindt in de vorm van het essay: een zelfhelpboek: in zeven stappen oud worden. Hoe doe je dat? Met de nodige verwijzingen naar actuele websites. Had u al eens van www.kangoeroewoning.nl gehoord? Met vilein genoegen en met veel humor houdt Dorrestein ons meedogenloos een spiegel voor. Is er nog hoop?

Recensies (1)

Is Laat me niet alleen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Laat me niet alleen