Dagelijks werk

Gelezen 99 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 83 Favoriet 4 Recensies 3
Non-fictie Artikelen 3 Newsroom 3 Lijsten 1 Spots 1 Top25's 2   Topics 0

Renate Dorrestein is niet alleen de auteur van tientallen boeken, zij schreef bovendien talloze artikelen en gaf vele lezingen. In Dagelijks werk presenteert zij de praktijk van haar schrijversleven aan de hand van een selectie van teksten die onder meer laat zien hoe lang zij al bezig is bepaalde thema’s te exploreren. Samen vormen die teksten een indrukwekkend schaduwoeuvre en geven ze de bronnen van Dorresteins werk prijs.

Wat evenmin eerder tussen twee kaften belandde, is Dorresteins correspondentie met lezers, redacteuren,  boekverkopers en collega’s. Bij elkaar laten deze hoogst  uiteenlopende verbale uitingen onverwachte facetten van ‘een  schrijversleven’ zien.

Dorrestein schreef rake en vermakelijke teksten bij de door haar gekozen stukken. Niet alleen gunt zij de lezer zo een herkenbaar tijdsbeeld, indirect schreef zij met deze compositie een autobiografie. Een genot voor haar vele trouwe lezers,  maar ook een inspirerende leidraad voor wie net als zij gefascineerd is door het beroep waarin zij excelleert: het schrijverschap.

Podium b.v. Uitgeverij
30 maart 2018
9789057599132 , 9789057599149 , 9789463623254 , 9789049807603

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,50 Bestel het e-book € 9,99

Andere media

NRC:
Telegraaf:

Lezersrecensies (3)

laatste boek

door: Arjan van den Berg 1 like
Helaas het laatste wat van Renate op papier is verschenen :( Prachtig verzamelwerk! Betreffen stukken die nooit zijn uitgebracht.

Waardevol

door: Iris 1 like
In deze bundel laat Dorrestein eigen werk zien dat nog op de planken ligt. Op deze manier laat zij de veelzijdigheid van haar schrijversleven zien en geeft ze de lezer een prachtig overzicht van haar stukken. Haar visie op schrijven, lezen en vrouwen verwoordt ze steeds weer met humor. Bij zóveel...

Mooi overzicht van een schrijversleven

door: Arno Koek 2 likes
In deze bundel staan stukken uit het leven van schrijfster Renate Dorrestein. Op alles geeft ze een inleiding of toelichting. Deze bundel heb ik met groot plezier gelezen. Voor de lezers van Dorrestein een absolute must!!