Reis door de nacht

Rank 2098 Gelezen 323 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 26 Favoriet 29 Recensies 2
Young adult Lijsten 1 Spots 1 Hebban 1000 548   Topics 0

Zeventig jaar na het verschijnen van het eerste deel is de omnibus van de oorlogsklassieker ‘Reis door de nacht’, geschreven door Anne de Vries, toe aan zijn vijfendertigste druk. ‘Reis door de nacht’ vertelt het verhaal van een Nederlands gezin in de Tweede Wereldoorlog, dat vanaf het begin betrokken is bij het verzet. Hoofdpersoon is Jan de Boer, een jongen van 16 jaar. Hij merkt algauw dat zijn vader bezig is met verzetswerk en besluit langzaam maar zeker om daar zelf ook aan mee te doen, met gevaar voor eigen leven. De prachtige klassieker van Anne de Vries verschijnt nu met een nieuw omslag en een voorwoord van Henk Pröpper, oud-directeur van het Nederlands letterenfonds.

‘Uiteindelijk is Reis door de nacht niet alleen een oorlogsroman, maar vooral een liefdesroman, een boek van verwondering: een verbijsterend mooie en krachtige liefdesverklaring aan het avontuur van het leven.’ – Henk Pröpper, oud-directeur van het Nederlands Letterenfonds

Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 10-12 jaar
Fictie 13-15 jaar
Illustraties
Tjeerd Bottema
Callenbach
16 december 1994
27 april 2013

Reacties op: Reis door de nacht