Reis naar de zon

Met Reis naar de zon bewijst Margit Soderholm wel bij uitstek haar veelzijdigheid wanneer het erom gaat vele facetten van het leven weer te geven. Want staat zij in Nederland vooral bekend als de schrijfster van vele over de hele wereld bekende Zweedse familieromans, dit keer vertelt zij op ontroerende wijze de lotgevallen van een internationaal gezelschap, dat een autobustocht maakt van Athene naar Delphi. We maken op de eerste plaats kennis met de Griekse Maria Konstantaras, die als reisleidster dit keer met tegenzin de tocht onderneemt, omdat haar zoontje ernstig ziek is. Ook ontmoeten we het schijnbaar verliefde pasgetrouwde Amerikaanse paar Collins, een Nederlands diplomatenechtpaar, dat op het punt van echtscheiden staat (totdat blijkt dat zij in verwachting is), een Zweedse niet meer zo jonge vrouw, die hartstochtelijk op zoek is naar een man, en nog vele anderen. Al deze levens en lotgevallen van de raak getypeerde hoofdpersonen vormen gezamenlijk de schitterende roman over een reis naar de zon; voor allen verandert er iets op deze tocht en voor de meesten vormt het einde van de reis een gloednieuw begin…
Een geheel nieuwe Soderholm en ditmaal geen familieroman die zich afspeelt in het ruige Zweedse landschap, maar een nu eens ontroerend, dan weer sprankelend boek met als romantisch decor het zonovergoten Griekenland.

Is Reis naar de zon het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Reis naar de zon