Alle geluk op aarde

In Alle geluk op aarde maken wij kennis met de lieftallige Lisbet Tolfmans, een jonge boerendochter, in wier leven Erik en Milsjö een grote plaats gaan innemen. Haar broer Jerker wil echter niet op de oude boerenhoeve blijven en ziet in een huwelijk van zijn zuster met de rijke Mats van Elias de oplossing voor het voortbestaan van de hoeve. Hoewel het voor Lisbet tot een huwelijk met Mats komt, blijft hij voor de jonge, emotionele vrouw een volkomen vreemde. Nadat de schrijfster ons heeft binnengevoerd in het typische en sfeervolle boerenbestaan in het oude Zweden, tekent zij met haar rijke schakering van beelden en situaties de moeilijke weg van Lisbet in haar liefdestweestrijd, tot langzaam begrip en liefde voor Mats in haar opbloeien, een ontwikkeling die deze roman weer een echt Söderholm-boek deed worden.

Is Alle geluk op aarde het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Alle geluk op aarde