Reisdoel menselijk brein

Het hoorspel Reisdoel menselijk brein speelt zich af in 1995. Na een ernstig auto-ongeluk heeft de briljante professor Benes een bloedstolsel in de hersenen. Opereren is niet mogelijk, daarom worden vijf specialisten met een onderzeeër atomisch ingekrompen tot een omvang van een enkele bacterie. Deze wordt door middel van een injectienaald in de bloedbaan van de professor gebracht. Er wacht het team een woest landschap vol onverwachte verschrikkingen: het inwendige van het menselijk lichaam. Ze hebben zestig minuten om het bloedstolsel te verwijderen; wordt deze tijdslimiet overschreden, dan zal alles weer zijn oorspronkelijke afmetingen aannemen en de geleerde sterven. De expeditie wordt bemoeilijkt omdat niet iedereen ervan overtuigd is dat de professor gered moet worden.

Een hoorspel met onder meer: Jan Borkus, Els Buitendijk, Edmond Classen, Hans Karsenbarg, Paul van der Lek, Huib Orizand en Hans Veerman. De regie was in handen van Dick van Putten. I.s.m. Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid en AVRO.

Rubinstein b.v.

Reacties op: Reisdoel menselijk brein