Reizen naar de midzomerzon

Reizen naar de midzomerzon

In Reizen naar de midzomerzon blikt reisjournalist Tory Bilski terug op de zomerweken die zij doorbracht aan de noordkust van IJsland. Elk jaar in juni ontmoet een aantal Amerikaanse vrouwen elkaar op een paardenboerderij aan de noordkust van IJsland. Een week lang verruilen ze hun alledaagse leven voor het buitengewone leven op deze boerderij aan het einde van de wereld. Hun vriendschap wordt met de jaren hechter en ze delen steeds meer met elkaar. Van drama’s rondom onhandelbare tieners en hulpbehoevende ouders tot financiële en echtelijke zorgen. Deze vriendschap, hun band met de paarden en de warmte van de midzomerzon geven de vrouwen de energie om alle uitdagingen die hun thuis te wachten staan weer aan te kunnen. Reizen naar de midzomerzon van Tory Bilski schetst een prachtig portret van IJsland en zijn unieke paarden, voor iedereen die zich wil laten meevoeren naar een onbekende plek om te ontsnappen aan de dagelijkse sleur. ‘Avontuurlijke zielen met een gezonde dosis reislust zullen deze verrukkelijke memoires verslinden.’ – Publishers Weekly

‘Niet alleen een ode aan IJslandse pony’s, maar bovenal aan de bijzondere vriendschap van de vrouwen en aan een uniek, ruig land.’ – Booklist
Ambo|Anthos
15 mei 2020