Religie

John D. Caputo
In dit stimulerende en diepgravende boek onderzoekt John D. Caputo het religieuze denken. Tijdens dit onderzoek komen fascinerende vragen aan de orde: 'Wat heb ik lief als ik God liefheb?' en 'Wat heeft Star Wars ons te zeggen over de huidige beleving van religie?' (proberen we altijd een manier te vinden om te zeggen: 'God zij met je'?) Waarom betekent religie voor zoveel mensen een moreel houvast in een postmoderne, nihilistische tijd? Is het mogelijk om 'religie zonder religie' te hebben?
Via een bespreking van enkele huidige beelden van religie, zoals Robert Duvall's film The Apostle, biedt Caputo ook een aantal fascinerende en originele inzichten in religieus fundamentalisme.

Is Religie het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Religie