Rij 3

Als u zich 1960 nog herinnert, en al die decennia daarna, dan herkent u in dit verhaal ongetwijfeld het straatbeeld, het buitenspelen, de manier van opvoeden, de rijtjes met bankjes in de schoollokalen, de leraren, de winkels en de opkomst van elpee naar cd, de verhoudingen op het werk tussen de baas, directeur, chef of leidinggevende en de mensen op de werkvloer, de rol en het belang van sportclubs en hobby’s en al die andere dingen die zo gewoon voor ons waren. Voor mij persoonlijk is de rode draad in mijn leven, en dus ook in dit verhaal: een afkeer van onrecht en de wil daar op alle vlakken tegen te strijden. Fair play. Daar sta ik voor. Dat dit boek bij u maar veel herinneringen mag oproepen, aan hoe het was. Misschien is er nog iets te leren, voor de volgende generaties!

Is Rij 3 het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Rij 3