Roes

Roes

Gelezen 36 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 8 Favoriet 2 Recensies 2
Young adult Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

Ze komen bij elkaar in de klas te zitten, Yvar en Lola. En algauw ontstaat er een vriendengroep van oude en nieuwe vrienden. Het leven is een feestje dat hoognodig gevierd moet worden. En wel nu! Iets gebruiken hoort daarbij… Dat pakt voor elk van de vrienden anders uit. Want niet alleen hun karakters zijn verschillend, de reacties van hun ouders zijn dat ook.
Caja Cazemier, auteur en jongerencoach, heeft voor dit boek veel onderzoek gedaan en verwerkt er actuele informatie in. Daarbij heeft ze ook oog voor de psychologische aspecten van het experimenteren met alcohol en drugs, zoals stresshantering en groepsdruk.

Young Adult
Fictie 15+
Ploegsma
11 september 2019
09 oktober 2019

Isolde Hebban Recensent

Groepsdruk of gezond verstand?

door: Isolde

In Roes volgen we gedurende één schooljaar een groep vrienden; vijf jongens en vier meisjes uit 4 HAVO. Het boek start aan het begin van het nieuwe schooljaar, als zeven van de vrienden gezellig samen zijn. Ze vieren dat ze weekend hebben, met onder andere bier en ballonnetjes lachgas. Drinken,...

Reacties op: Roes