Rory en Ita

Doyle schetst in dit boek het leven van zijn ouders. Rory en Ita leerden elkaar kennen in 1923. Het zijn fantastische vertellers met een uitstekend geheugen. Door hun ogen zien we de overgang van de katholieke samenleving uit hun jeugd naar het moderne, bruisende Ierland van nu. Roddy Doyle: Ik wilde de vragen stellen voordat het te laat was. En zij wilden daarop antwoord geven. Het boek gaat over (..) de mensen die zij waren voordat zij ouders werden. (..) Wat het ouderschap betreft, de onderwijzer in mij geeft mijn moeder en vader een acht, maar is het te laat om daaraan toe te voegen: maakt goede vorderingen? (Roddy Doyle) Grotendeels in eigen woorden leggen Doyle's ouders Rory en Ita hun geschiedenis en die van Ierland bloot.

Een nieuw boek van Ierlands beste auteur! De Ierse schrijver schreef zes romans, waarvan verschillende verfilmd werden. Voor Paddy Clarke Ha Ha Ha ontving hij de Booker Prize.

Recensies (1)

Is Rory en Ita het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Rory en Ita