Rouwrandjes

Rank 717 Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 2
De vijftien verhalen in de bundel Rouwrandjes bieden inkijkjes in de levens van anderen. Inkijkjes die verwondering oproepen en tegelijkertijd herkenning bieden. Ze gaan bijvoorbeeld over ouderdom, verval en de dood, maar ook over nood, gekte en ongerijmdheden.

Zoals over de tachtigjarige die vanachter het raam verdachte zaken opmerkt in het plantsoen tegenover zijn flat, of over de man die constateert dat zijn vrouw een dramatische verandering doormaakt. Of over de docent die een beginnende collega ziet worstelen met ordeproblemen, of de godvrezende christen die zijn hand overspeelt. Het zijn tragikomische verhalen — soms kort, vaker langer, meestal wat absurd — die als rouwrandjes onder de nagels blijven zitten.

Peter van Duijvenboden (1962) werkte lange tijd in het onderwijs, onder meer als docent Nederlands in het voortgezet onderwijs en als opleidingsdocent aan een pabo. Momenteel is hij teamleider en domeinspecialist bij Stichting Lezen. Peter schreef columns voor Advies & Educatie en Meer Taal en won verschillende verhalenwedstrijden. In 2013 debuteerde hij met de roman De Aartsvader. Daarnaast was hij coauteur en eindredacteur van het studieboek Jeugdliteratuur en didactiek. Handboek voor vo en mbo (2019). Rouwrandjes is zijn eerste verhalenbundel.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels