Ruhrgebied

Ruhrgebied

Het Ruhrgebied roept bij veel Nederlanders nog altijd beelden op van rokende schoorstenen en grauwe industriesteden, maar, das war einmal! De afgelopen decennia heeft de Duitse kolen- en staalregio een ware transformatie ondergaan. Anno nu staat het Ruhrgebied voor culturele diversiteit, spannende attracties en levendige steden in het groen. Heel veel groen!
Deze reisgidsgids neemt je mee op avontuur langs de vele attracties die het Ruhrgebied rijk is. Wandelen door het vele groen, de oude centra en mooie steden ontdekken. Mediterraan eten op topniveau, je vergapen aan moderne kunst, naar een heavy metal-concert in een oude staalfabriek, winkelen tot je erbij neervalt – in dit veelzijdige gebied met steden als Essen, Duisburg en Oberhausen kan het allemaal. En vanuit zowel Nederland als Vlaanderen is het Ruhrgebied snel en gemakkelijk te bereiken.
Een zeer verrassende bestemming, die snel en gemakkelijk te bereiken is, in het Westen van Duitsland. Het Ruhrgebied zoals je het nog nooit gezien hebt!
Geograaf en auteur Gert-Jan Hospers komt al twintig jaar in het Ruhrgebied, niet alleen voor zijn werk en plezier, maar ook als reisleider van groepen die de regio willen ontdekken. In dit boek deelt hij zijn kennis, ervaringen en tips over het Ruhrgebied met het grote publiek.
Reizen & Talen
PassePartout reizen