Ruimte geven & dichtbij zijn

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Pubers zijn grappig, kwetsbaar, onvoorspelbaar en soms ronduit lastig. Ze hunkeren naar zelfstandigheid, maar kunnen die vaak nog niet aan. Dat kost henzelf en de volwassenen die met hen omgaan veel energie.

Mindfulnesstrainer Eline Snel laat in ‘Ruimte geven & dichtbij zijn’ zien dat het verrassend goed werkt als je niet meteen op je kind reageert, maar wél volop aanwezig bent bij de turbulentie waar het in zit. Het gaat om aanwezig-zijn, met vriendelijke, bewuste aandacht. Open, zonder te oordelen. Zo kom je ook in contact met je eigen wijsheid en vitaliteit. Moed, vertrouwen en compassie zijn hierbij onmisbaar.

Naast inzicht en hulp biedt dit boek oefeningen voor ouders en pubers. Deze oefeningen zijn beschikbaar als downloads (informatie hierover staat in het boek). Speciaal voor pubers is er daarnaast een bijpassende app ontwikkeld: de Sitting Still App.

# ‘Dit boek heeft mij meer vertrouwen gegeven in mijzelf en bij de opvoeding van mijn dochter, ook in moeilijke situaties. Door de oefeningen is de verbinding met mijn dochter nu al veel sterker geworden!’ – Ramona Jansen

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen