Run Towards the Danger

Sarah Polley

'Fascinerend, schrijnend, moedig en diep gevoelig, deze verkenningen van "gevaarlijke verhalen", schadelijke gebeurtenissen uit het verleden en beproevingen van de ziel spreken tot iedereen die donkere wateren is tegengekomen en deze heeft moeten bevaren.' Margaret Atwood Sarah Polley's werk als acteur, scenarioschrijver en regisseur wordt geroemd om haar eerlijkheid, complexiteit en diepe menselijkheid. In deze zes essays brengt ze al die kwaliteiten samen met haar voortreffelijke vertelkunst. Elk essay beschrijft een stukje van Polley's leven zoals zij het zich herinnert, en onderzoekt tegelijkertijd de feilbaarheid van het geheugen en de belichaamde reacties van kinderen en vrouwen die zich aanpassen en overleven. De leidraad is de mogelijkheid om het verleden opnieuw te ervaren, als de persoon die ze nu is maar toen niet was. In dit buitengewone boek onderzoekt Polley wat het is om in je lichaam te leven, in een constante staat van worden, leren en veranderen. Zoals haar werd geadviseerd na een catastrofaal hoofdletsel - als we onze beschermende hurkhouding loslaten en naar het gevaar toe rennen, kan het leven worden gereset, opnieuw gevormd en opnieuw worden geleefd. 'Polley is een verbluffend verfijnde waarneemster van de wereld en een onvolmaakte getuige van de waarheid.' New York Times

Is Run Towards the Danger het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Run Towards the Danger