Rust

Rust

Begin 2020 bracht het coronavirus onze haastige wereld tot stilstand. Moeilijk en zwaar als het was, had het noodzakelijke thuisblijven voor velen een waardevol bijeffect: de kalmte van niet continu hoeven voortdenderen. Is er een manier om dat gevoel ook na de crisis vast te houden? Psychologe Claudia Hammond toont aan dat voldoende rust in direct verband staat tot ons levensgeluk en welzijn. Hoe ontspannen we, kalmeren we onze geest en laden we ons lichaam op ? Hammond was betrokken bij ‘The Rest Test’, een baanbrekende studie onder 18.000 mensen in 135 landen. In Rust brengt ze de tien activiteiten in kaart die uit het onderzoek als meest rustgevend naar voren kwamen, en onderwerpt die op soepele en stimulerende wijze aan een nadere psychologische en wetenschappelijke beschouwing. Of we nu muziek luisteren, wandelen, niksen of – op nummer 1 – lezen: Rust biedt inzichten en handvatten voor een betere balans in ons leven.
Gezondheid & Psychologie
Sociale psychologie