Salo Muller

'Salo was een geweldige fysiotherapeut en empathische luisteraar.' Monique van de Ven, oud-patiënt
'Op de massagebank was Salo onze vertrouwensman.' Ruud Krol, oud-voetballer Ajax
'Groot respect omdat hij een sologevecht heeft geleverd.' Roger van Boxtel, voormalig president-directeur NS
Eind 1942 begint de zesjarige Salo Muller, nadat zijn ouders zijn opgepakt, aan een overlevingstocht langs negen onderduikadressen. Na de Tweede Wereldoorlog - zijn ouders werden in 1943 in Auschwitz vermoord - worden zijn tante en oom zijn pleegouders. Op zijn vierentwintigste wordt Muller fysiotherapeut van Ajax (en vertrouwensman van o.a. Michels, Cruijff en Keizer). In zijn eigen fysiopraktijk behandelt hij een groot aantal topsporters en (inter)nationale beroemdheden. Na zijn pensionering gaat Muller met succes de strijd aan met de Nederlandse Spoorwegen over een compensatieregeling voor Joodse oorlogsslachtoffers. Ook ijvert hij voor excuses en compensatie van de Duitse overheid en spoorwegen. Al jaren deelt hij zijn oorlogservaringen met scholieren. Vanwege zijn niet-aflatende gevecht tegen onrechtvaardigheid kan Salo Muller (86) voor iedereen een inspirerend voorbeeld zijn.

Recensies (1)

Is Salo Muller het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Salo Muller