Samenleven met de dood

Samenleven met de dood toont op basis van cijfermateriaal hoe divers onze samenleving wel is. Uit alle continenten migreerden en migreren mensen naar België. Op die reis nemen ze hun verleden mee samen met hun waarden, gebruiken en rituelen zoals hun afscheidsrituelen. Het boek laat zien welke deze zijn en hoe elke culturele traditie op een waardige manier afscheid wil nemen van een overleden geliefde. Niet waardig vaarwel kunnen zeggen raakt elk mens, van waar die ook komt, tot in het diepst van zijn hart.

Hiermee dringt zich de vraag op die tot nu toe vrij systematisch over het hoofd is gezien. Hoe kunnen we onze samenleving zo organiseren dat iedereen waardig afscheid kan nemen van een gestorven dierbare? Hierop geeft Samenleven met de dood een aanzet tot antwoord om zo het maatschappelijk debat te openen.

Is Samenleven met de dood het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Samenleven met de dood