550x738

Sapiens 1 - graphic novel

Rank 1152 Gelezen 96 Aan het lezen 18 Wil ik lezen 83 Favoriet 2 Recensies 3
Artikelen 2 Lijsten 2   Topics 0

Vijf jaar geleden verscheen de Nederlandse vertaling van Sapiens, de kleine geschiedenis van de mensheid waarmee Yuval Noah Harari de wereld veroverde. Sindsdien zijn er 13 miljoen exemplaren verkocht, waarvan 380.000 in de Lage Landen. Samen met David Vandermeulen en Daniel Casanave, beiden onbetwiste meesters van het stripschap, maakt Harari nu het beeldverhaal. Op een volstrekt nieuwe manier wordt de geschiedenis van de mensheid verteld. Het vakmanschap van de gelauwerde striptekenaars gecombineerd met de autonome blik en het eigenzinnige gevoel voor humor van Harari levert een verrukkelijk boek op. Een feest van herkenning voor de fans van Sapiens en een lichtvoetige introductie voor hen die voor het eerst kennismaken met het werk van Yuval Noah Harari.

Thomas Rap
11 december 2020