Sar-Elniks

Sar-Elniks

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Eric van Rijn [1966] vertelt op eigen wijze, hoe hij reeds op jonge leeftijd interesse voor Israël kreeg. Als twintiger vond hij een manier om als buitenlandse vrijwilliger bij het Israëlische leger geplaatst te kunnen worden om op een basis, ook al is het in militair uniform, civiele taken te verrichten.
In Sar-Elniks vertelt de schrijver hoe zijn interesse voor Israël is ontstaan en een stukje voorgeschiedenis. Daarnaast gaat het boek vooral over de vele indrukken die hij opdeed, en de voor hem waardevolle interactie met zowel Israëli’s, als vrijwilligers uit de Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Nederland en Frankrijk.
Yace Publications
17 december 2019

Lezersrecensies (1)

Als burger met Israelische militairen dienen

door: RendevandeKamp 1 reactie 1 like
Een leven lang geleden diende ik als vrijwilliger in het pro-Israelische Zuid-Libanese leger. In de Nieuwe Revu verscheen daarover toen een artikel. Je zou natuurlijk zeggen dat bijna veertig jaar na het verschijnen van dat artikel daar geen haan meer naar kraait. Maar, dat bleek niet het...