Sayang é

Molukkers in Nederland dragen een pijnlijke geschiedenis met zich mee. Het verdriet van de ouders die hun vaderland en familieleden moesten achterlaten werd de woede van hun kinderen. In 'Sayang é. Zeventig jaar Molukkers in Nederland' komen zij zelf aan het woord. Over de overtocht, het leven in de barakkenkampen, de acties in de jaren zeventig, de wijdverspreide drugsverslaving en de veerkracht om hun leven opnieuw vorm te geven. ‘Sayang é’ is zowel een uitroep van liefde (‘ach, mijn liefje’) als van spijt (‘och arme’). Landgenoten op de Molukken delen verhalen over onder meer de burgeroorlog en de strijd om een eigen republiek.

Is Sayang é het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Sayang é