Schaap met vijf poten

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Wanneer dominee Johan het Lam na een vakantie in de bergen weer aan het werk gaat, dienen zich opeens allerlei klachten aan. Al snel blijkt dat hij burn-out is. Wat volgt is een lange periode van ziekteverlof, vele bezoeken aan arts, psycholoog en pastor, en een langzaam herstel.

In ‘Schaap met vijf poten’ beschrijft Het Lam in treffende columns hoe hij deze moeilijke periode heeft beleefd en doorstaan, niet alleen binnen zijn gezin, maar ook in relatie tot zijn functioneren als voorganger. Een unieke toevoeging is dat op elke column kort wordt gereageerd door zijn twee dochters, Janneke het Lam en Machteld Mantel-het Lam, die vanuit hun professie als respectievelijk huisarts en GZ-psycholoog reflecteren op hun vaders verhalen en ervaringen.

‘Schaap met vijf poten’ biedt een inzichtgevende en leerzame inkijk voor iedereen die zelf of in zijn omgeving te maken heeft (gehad) met een burn-out.

01 januari 2019

Reacties op: Schaap met vijf poten