Schaduw over berlijn

Gelezen 58 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 44 Favoriet 3 Recensies 7
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Spots 1   Topics 0

Als het lichaam van een gemartelde Rus uit de rivier de Spree wordt getrokken, ziet rechercheur Zeden Gereon Rath zijn kans schoon een plekje bij Moordzaken te veroveren. Hij duikt op eigen houtje de Berlijnse onderwereld in op zoek naar de moordenaar en legt een samenzwering bloot die van de Russische bendes voert naar de allerhoogste politieke kringen en de financiering van de dreigende socialistische opstand.

Schaduw over Berlijn is een spannende thriller, een portret van een stad die tegelijk zorgeloos en bikkelhard was en een roman over grenzeloze ambitie, sociale onrust en het leven op de rand van een nieuw tijdperk. Een groots opgezet, indringend en met veel gevoel voor historie verteld verhaal dat de lezer meesleept naar een verbijsterende climax.

Literaire thriller
The House of Books B.V.
01 juni 2010
01 juni 2010

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Kutscher concurrent van Kerr ?

door: Wim van Schaik 1 like
De Duitse auteur Volker Kutscher (1962) heeft na de onvertaalde titels Bullenmord (1996) en Der Schwarze Jakobiner (2001) nu zijn schrijfstijl ontdekt. Hij werkte als redacteur bij een krant, maar is nu full-time schrijver. Na het grote succes van dit deel bij onze oosterburen, komt rond maart 2009...

Reacties op: Schaduw over berlijn